היתרונות של טיפול שורש

 

בואו נהיה כנים – לטיפולי שורש אין את המוניטין הטוב ביותר מבחינת נוחות המטופל. למעשה, חלק מהאנשים אפילו ישוו טיפול שורש למשהו לא נוח או לא רצוי. אבל הנה העניין – זה לא כזה נורא! טיפולי שורש מוקדמים היו אולי לא נעימים למדי, אך בעולם רפואת השיניים המודרנית, זהו הליך שיספק אי נוחות מינימלית למטופל ויכול להוביל בסופו של דבר להקלה משמעותית בכאבים. אז מה יוביל מטופל לעשות טיפול שורש? 

כאבי שיניים

המניע העיקרי להשלמת טיפול שורש עשוי להיות פשוט כמו ניסיון לשים סוף לכאבים ולחוסר נוחות. לא כיף להרגיש כאבים יום אחרי יום, וסוג הכאב שיכול להגיע מבעיות שורש הוא בעייתי במיוחד. חשוב לציין, כי הפחתת הכאב או הסרתו על ידי טיפול שורש לא אומר שצריך לסבול מאוד בזמן טיפול השיניים. למעשה, הודות להתקדמות הרבה של רפואת השיניים המודרנית, טיפול שורש הוא אינו חוויה לא נוחה ברוב המקרים, בייחוד כאשר הרופא המבצע הינו מומחה לטיפולי שורש. הרדמה תשמש כדי להקהות את האזור המתאים על מנת לשמור על נוחות בזמן הטיפול, וההחלמה מההליך לא ארוכה במיוחד. בסך הכל, זו דרך מצוינת להפחית את כאב השיניים, ולא צריך לסבול כדי להגיע לתוצאה זו.

שמירה על השיניים הטבעיות 

יתרון נוסף של טיפולי שורש הוא העובדה, שבאמצעותו ניתן לשמור על השן הטבעית לאורך זמן. אם נדרש טיפול שורש, יש כבר זיהום בתעלה שהוא מודלק או נגוע. כלומר, אם לא מבצעים טיפול שורש, יש סיכוי טוב לעקירת השן בשלב כלשהו. זה לא רק אומר להיות בלי השן הזו, מאוחר יותר יידרשו אפשרויות כמו שתלים או שיניים תותבות.

בריאות השיניים

סיום טיפול השורש מגן גם על השיניים המקיפות את האזור. חשוב לשמור על כל אחת מהשיניים בריאה ככל האפשר, ואף שן אינה בריאה כאשר יש לה זיהום דלקתי או נגוע בתעלת השורש. על ידי טיפול בבעיה זו בהקדם האפשרי, והסרת הזיהום, אפשר לשפר את בריאות השן כמו גם את שאר האזור.

מחיר טיפולי שורש

מפתה לחשוב שסיום טיפול שורש יהיה יקר מדי, אך זה לא חייב להיות כך. למעשה, יש סיכוי טוב שהטיפול יהיה מכוסה בביטוח שיניים, שכן זהו הליך נפוץ הכלול בתוכניות רבות. במקום להניח שזה – או כל טיפול אחר – יעלה מחיר גבוה, עדיף לקבל את כל המידע הדרוש בכדי לקבל החלטה. 

משך זמן טיפול שורש

בנוסף לחששות לגבי כמה ההליך יכאב או כמה עולה טיפול שורש, חלק מהמטופלים דוחים טיפול שורש בגלל משך הזמן שהוא לוקח. ברוב המקרים, לא צריך לבצע אינסוף נסיעות למרפאת השיניים, ולא צריך להשקיע זמן ממושך בבית בהחלמה מההליך. במקום זאת, הטיפול עשוי להסתיים במספר ביקורים בלבד – תלוי כמובן בפרטי המקרה. כל עוד אתם עובדים צמוד עם רופא השיניים מההתחלה כדי לתכנן טיפול זה ולקבל תשובות לכל שאלה שיש לכם, זו אמורה להיות חוויה חיובית מתחילתה ועד סופה.

אנו מחויבים לספק לכל מטופל בדיוק את מה שהוא צריך כדי ליהנות מבריאות הפה. זה יכול להיות טיפול שורש, או שזה יכול להיות סוג אחר של טיפול שיניים. הדרך היחידה לדעת איזה סוג טיפול או טיפולים יתאימו לכם היא להתקשר אלינו לתיאום פגישה. נשמח לשרת אתכם!

גלילה למעלה