טיפולי שורש לילדים

טיפולי שורש לילדים בעלי בעיות ראיה

כשאנחנו מדברים על טיפולי שורש אצל ילדים, אנחנו מדברים למעשה על שני סוגים של טיפולי שורש.
הסוג הראשון – טיפולי שורש בשיניים חלביות כאשר המטרה היא להציל שן שיש לה עוד זמן עד שהיא תתחלף בשן חדשה וחשוב שלילד תהיה שן כדי שיוכל לאכול וללעוס כמו שצריך. במקרים רבים השן החלבית אף תקבל בתום הטיפול כתר שיעניק לה הגנה. מטרת הטיפול היא לא רק לאפשר לעיסה אלא גם לשמור על המקום של השן. אם המקום ייסגר בגלל תזוזה של השיניים האחרות שינצלו את החלל במקום של השן החלבית שנעקרה טרם זמנה, כבר לא יהיה מקום לשן החדשה לצמוח. (הגם שלזה יש פתרון בדמות שומר מקום אותו מתקינים בחניכיים באזורים בהם כבר לא היה מנוס מעקירה של השן כאשר חייבים לשמור את המקום לשן החדשה שצריכה לצמוח).

טיפולי השורש מהסוג השני שעושים אצל ילדים אלו הם טיפולי שורש בשיניים קבועות. כי מה לעשות גם אצל ילדים יש מקרים אשר בהם השיניים הקבועות נפגעו גם הם עד השורש ואין מנוס מביצוע טיפול שורש.

טיפולי שורש אצל ילדים – רק אצל אנשי מקצוע מומחים

ככל שמדובר בטיפולי שורש אצל ילדים, חשוב לשים לב כי מדובר בתחום שהוא הרבה יותר מורכב ביחס לכל טיפול שורש אחר שנעשה בפה של אדם מבוגר.

פנייה לאיש מקצוע שאין לו את המקצועיות ואת המומחיות המתאימה, עלול לגרום לנזק בלתי הפיך ואף לאיבוד השן הקבועה.

מה הבעיה בטיפולי שורש בשיניים קבועות אצל ילדים?

אז כאן חשוב להבין. ממש כמו בנושא של בעיות ראייה אצל ילדים שמחייבת בחירה של אופטיקה המציעה מענה לילדים, אותו הדבר גם בתחום השיניים ובייחוד טיפולי שורש בשיניים של ילדים. קורה לא פעם שהשן שנפגעה עד השורש טרם השלימה את הצמיחה שלה והשורשים עדיין לא הגיעו למצב שהם אמורים להגיע. לכן, טיפול השורש חייב להיעשות בהדרגה תוך מעקב קבוע אחר השן כדי לבדוק את מצבה. רק לאחר שהיא תשלים את הצמיחה שלה גם מבחינת השורשים אפשר יהיה להמשיך בטיפול השורש וכמובן גם להשלים אותה.
טיפול שורש לילדים הוא לא טיפול פשוט שלא כל רופא שיניים יכול לבצע. לשם כך חובה לפנות לרופא שיניים מומחה לטיפולי שורש. 

לגוף אין חלקי חילוף

אז כולנו מכירים את הסלוגן 'לגוף אין חלקי חילוף'. בכל מה שקשור לשיניים הדבר נכון אך ורק באופן חלקי, כי יש לנו שתי הזדמנויות עם השיניים. כדי ליהנות משיניים בריאות, חובה לשמור עליהן היטב ובעת הצורך לטפל רק אצל רופא מיומן ומקצועי.

גלילה למעלה