הלבנה פנימית לשן קדמית כהה

 הלבנה פנימית לשן קדמית כהה

ישנם אנשים אשר סובלים משן בעלת גוון פנימי כהה, דבר אשר הופך להיות בולט בהשוואה לשיניים האחרות. וככל שיש לכם פה שמור ושיניים לבנות יותר, כך במקרה של שן כהה ההבדל בולט יותר. וכתוצאה מכך אתם מפחדים להראות את החיוך היפה שלכם והדבר פוגע בביטחון העצמי שלכם. אז מה עושים עם שן אחת כהה ומעצבנת שהורסת לכם את החיוך?

ראשית כל בואו נבין מהי הסיבה בגינה לפעמים שן הופכת לכהה. תופעות שכאלו עלולות להתרחש בעקבות טיפולי שיניים קודמים, אולי טיפולים שבוצעו לפני שנים, ובעיקר טיפולי שורש ישנים. בטיפול שורש אנו מוציאים את כל הרקמות ותאי העצב אשר נמצאים בתעלות השן וממלאים אותם בחומרי מילוי. חומרי המילוי הישנים עלולים במשך השנים לחדור אל כותרת השן ולשנות את צבעה וכך נוצר מצב של שן כהה או שן מצהיבה. ולא רק חומרי המילוי גורמים לשינוי הצבע, גם שיניים שעברו טראומה כלשהי עשויות לשנות את צבען בעתיד.

הלבנת שיניים רגילה אינה פותרת את הבעיה, להפך – הלבנת השיניים יכולה לחדד את ההבדל בין השן הכהה לבין השיניים האחרות. אז האם נגזר עליכם לחיות עם שן כהה ולחייך בפה סגור? ממש לא! האמת ששן כהה היא לא בעיה גדולה וכיום ישנן שיטות הלבנה אשר יכולות לשנות את צבע השן.

הלבנה פנימית

טיפול בשן קדמית כהה מבפנים אינו מתבצע בתהליך הלבנה רגיל, אלא תהליך הלבנה פנימית. אז מה צריך לדעת על תהליך הלבנה פנימית וכיצד הוא מתבצע?

התהליך מתחיל קודם כל באבחון מצב השן וטיפול השורש שנעשה בה. חשוב לוודא שהשן תקינה, כלומר ללא דלקות וללא בעיות של ספיגת שורש. חשוב שטיפול השורש יהיה תקין על מנת שחומרי ההלבנה לא ידלפו אל תוך השורש. במידת הצורך יש לחדש את טיפול השורש.

במידה וטיפול השורש תקין, ניתן להתקדם לעבר טיפול ההלבנה אשר נעשה בשתי פגישות ברוב המקרים. הטיפול עצמו דורש את הוצאת השחזור (סתימה) שנעשה לשן לאחר טיפול השורש. החישוף מתבצע בדרך כלל מהצד האחורי של השן – למינימום פגיעה אסתטית בעת הטיפול. לאחר ביצוע החישוף ניתן להחדיר את חומרי ההלבנה אל תוך כותרת השן את ההלבנה אנו מבצעים עם חומר הנקרא סודיום פרבורט, חומר המפרק את המולקולות הכהות למולקולות קטנות יותר, ובעלות השתקפות בהירה יותר.

איך עובדים חומרי הלבנה?

חומרי ההלבנה נשארים בשן למשך שבוע ולאט לאט מבצעים את עבודתם. לאחר שבוע יש לחזור אל רופא השיניים על מנת לבדוק האם הושגה רמת ההלבנה המצופה. במידה והכול תקין ניתן לנקות את שאריות חומרי ההלבנה ולשחזר את הסתימה שהוצאה לצורך הטיפול. במידה ורופא השיניים מאמין כי ניתן לשפר את התוצאות משאירים את חומרי ההלבנה לשבוע נוסף. טיפול זה הוא טיפול בטוח ללא תופעות לוואי.

טיפול הלבנת שן פנימית יכול להחזיר לכם את החשק לחייך. בכל המקרים ניתן להשיג שינוי משמעותי ולפעמים ישנה הצלחה גדולה; אך לא בכל המקרים משיגים את הצבע שעליו חלמתם. במידה ותרצו לשפר את התוצאות, לרופאי השיניים ישנן עוד שיטות נוספות לציפוי השן, שיטות אשר יכולות להעלים כל פגם.

במידה וגם אתם סובלים משן כהה אני מזמינה אתכם אלינו למרפאת המומחים. כאן נאבחן את מצב השן וסיכויי ההצלחה של הטיפול. הפתרון יכול להיות פשוט משחשבתם ובקרוב תוכלו לחזור לחייך.

שלכם, ד׳ר לובה בר-סף בהצלחה!

גלילה למעלה