למה חשוב לעשות טיפול שורש אצל מומחה

מרגישים כאב חד בשיניים? יתכן שהעששת (החור בשן) הגיעה עמוק מידי ויש צורך בטיפול שורש, טיפול אותו חשוב לבצע אצל מומחה לטיפולי שורש.

כאשר אתם חושבים על השיניים שלכם אתם חושבים על החלק אותו אנו רואים בחלל הפה, אך יש הרבה מתחת לפני השטח ומתחת לחניכיים. לכל שן ישנם שורשים, שהם מעין "רגליים" ארוכות המשמשות לאחיזת השן בעצם הלסת. בתוך השורשים קיימות תעלות המכילות כלי דם ועצבים ההופכים את השן לאיבר חי. אותם עצבים בתעלות השן מתריעים בפנינו, באמצעות כאב, בכל פעם שישנה בעיה בשן.. כאשר העששת עמוקה, חיידקים חודרים לאיזור זה, גורמים לדלקת ועשויים לגרום לכאב והדבר דורש טיפול שורש.

טיפול שורש הוא בעצם ניקוי התעלות מהחיידקים והדלקת הגורמים לכאבים. לאחר הניקוי מתבצע מילוי בחומר איטום וכך אנו יכולים לחסל את הדלקת והכאב המלווה, וגם לאפשר את המשך תפקוד השן. אך בעוד הרעיון התאורטי מאחורי טיפול השורש הוא קל ופשוט, בפועל הביצוע של טיפול שורש אינו פשוט – הוא דורש ידע, ניסיון, מיומנות גדולה וכלי עבודה מיוחדים ולכן חשוב לבצע טיפולי שורש אצל רופא מומחה.

חשוב לציין כי כל שורש הוא עולם ומלואו, כל תעלה היא שונה : לעיתים התעלות מפותלות, לעיתים הזיהום משמעותי ולכן יש צורך במיומנות גבוהה לצורך ביצועם.

האתגר בטיפולי השורש

טפול השורש הם טיפולים מאתגרים מאוד עבור רופאי השיניים. בעבר אחוזי ההצלחה של טיפולי השורש לא היו גבוהים במיוחד; אך במשך השנים נצבר יותר ידע וניסיון, ופותחו כלים חדשים אשר אפשרו לנו לבצע טיפולי שורש יעילים יותר ולכן מוצלחים יותר. ובמקביל להתפתחות הטכנולוגיות והטכניקות, נולדה גם ההבנה שתחום טיפולי השורש הוא תחום הדורש התמחות מיוחדת במסגרת לימודי רפואת השיניים.

הסיבה לאתגר הגדול בטיפולי שורש היא המבנה המורכב של תעלות השן. בעוד שבשרטוטי ההסבר, או שן הפלסטיק שיש לרופא השיניים על השולחן ובאמצעותה הוא מסביר על הטיפול, הן יפות ואחידות – בפועל הן מעוקלות ושונות בצורתן ובמידה רבה בלתי נגישות. על רופא השיניים לעבוד עם ציוד עדין במיוחד, בזהירות ובסבלנות רבה על מנת לנקות היטב את התעלות הדלקת והזיהום שחדרו לליבת השן.

במידה ורופא השיניים לא ניקה את תעלות השן בצורה מושלמת יישאר בהן חומר אשר יגרום להופעה חוזרת של הדלקת. הפרוצדורה של טיפול שורש שונה מהטיפולים הרגילים שמבצע רופא השיניים והיא דורשת ניסיון והתמחות על מנת להבטיח עבודה יסודית שתביא להצלחת הטיפול.

טיפולי שורש – רק אצל רופא מומחה

בעוד שכל רופא שיניים יכול ורשאי לבצע את כל סוגי הטיפולים ובהם גם טיפולי שורש, מומלץ לבצע את הטיפול אצל רופא מומחה האוחז הן בידע הנדרש אותו צבר במהלך שנות התמחותו והן בציוד ייעודי, חדשני ומתקדם.
שילוב של גורמים אלה מעלה את הסיכוי לריפוי מלא בסיום טיפול השורש!

גלילה למעלה