האם טיפול שורש זה לתמיד?

תוכן העניינים

האם טיפול שורש זה לתמיד?

לפני שנענה על השאלה הזו, האם טיפול שורש זה הוא לתמיד, חשוב שנזכיר כי טיפול שורש הוא אינו טיפול שאנו בוחרים בו סתם כך אנו מבצעים את הטיפול במצב של חוסר ברירה בתור אמצעי אחרון להצלת השן. האלטרנטיבה לטיפול שורש היא עקירת השן, דבר שנרצה להימנע ממנו.

מה הסיבה לביצוע טיפול שורש?

הסיבה העיקרית לטיפול שורש היא מצב דלקתי בלתי הפיך ברקמת מוך השן. דלקת זו מתרחשת כאשר זיהום הנגרם על ידי חיידקי העששת שבכותרת השן חודר אל רקמת המוך הפנימית שבתוך השן. חיידקי העששת אינם מעוניינים בשיניים שלנו, אלא בשאריות המזון שבפה. הם ניזונים משאריות המזון ומפרישים חומרים הפוגעים בשן, בתחילה השכבה החיצונית ולבסוף חודרים פנימה למוך השן ואפילו אל תוך עצם הלסת אם לא נטפל. כאשר העששת מגיעה למוך השן מורגשים כאבים חזקים, זאת מכיוון שהרקמה עשירה בתאי עצב. בשלב זה אין ברירה אלא לבצע טיפול שורש להצלת השן ולעצירת התפשטות הזיהום והדלקת. גם חבלות בשן יכולות להיות סיבה לטיפול שורש.

האם טיפול שורש זה לתמיד טיפול שורש או עקירת השן

טיפול שורש עלול להזדהם לאורך השנים שכן החיידקים לא מפסיקים לנסות לחדור לשן וכך נוצר מצב שלעתים יש צורך לחזור על הטיפול בעתיד. לעומת זאת עקירת השן היא טיפול שתמיד מצליח, אבל יש לשים לב: לעקירת שיניים השלכות ארוכות טווח על כל מבנה השיניים וצפיפות הלסת. עקירת השן מביאה לשינויים בלסת ובמבנה השיניים ומחייבת מציאת פתרון לשןהחסרה בדמות שתל או גשר – טיפולים ממושכים ויקרים. באמצעות טיפול שורש אנו מנסים למנוע זאת. מסיבה זו אין כאן שום התלבטות – אם אפשר להציל את השן אנו מנסים להציל אותה; זוהי האסטרטגיה של כל רופאי השיניים.

סיכויי ההצלחה של טיפול שורש

לגבי סיכויי הריפוי של השן לאחר טיפול השורש, והשאלה האם נזדקק לחידוש טיפול שורש בעתיד, זה כבר תלוי ביותר מגורם אחד. הגורם המרכזי הוא המיומנות של רופא השיניים אשר מבצע את הטיפול וגם ברמת הדלקת והזיהום שהיו בשן מלכתחילה.
רופא מיומן ובמיוחד רופא מומחה לטיפולי שורש שזהו תחום עיסוקו היומיומי מגיע לאחוזי הצלחה משמעותיים. למעשה, סיכויי הריפוי של שן ללא דלקת משמעותית מתקרבים ל 100% וסיכויי הריפוי של שן עם דלקת משמעותית עומדים על כ 85%.
הייתי מוחקת קטע זה (במידה והטיפול בוצע על ידי רופא שיניים מומחה בתחום (מומחה לאנדודוטיה), סיכוי ההצלחה גבוהים במיוחד ועומדים על למעלה מ 90%. במידה והטיפול בוצע על ידי רופא שיניים שאינו מומחה לטיפולי שורש, סיכוי ההצלחה נמוכים בכ 15%-20% מאשר אצל רופא מומחה).

בדיקות תקופתיות ושמירה על היגיינה

ברמת העיקרון טיפול שורש מוצלח אמור להחזיק מעמד כל החיים, אך הפקטורים הנוספים אשר עלולים להחזיר את הבעיה קשורים בשמירה על היגיינת הפה. אם תשמרו על הפה באמצעות הקפדה על צחצוח שיניים יסודי, ניקוי שיניים ובדיקות תקופתיות לגילוי מוקדם, תוכלו לשמור על בריאות הפה וליהנות מטיפול שורש אשר מחזיק מעמד שנים רבות.

אין צורך להיות מוטרדים מהשאלה כמה זמן יחזיק מעמד טיפול השורש. מוטב לשים את הדגש על הצלחת הטיפול, וזאת באמצעות רופא מומחה. כמו כן- מעכשיו כדאי לשים דגש גדול יותר על שמירה על בריאות השיניים. במידה ובעוד שנים תדרשו לחדש את טיפול השורש, זוהי תמיד תהיה האופציה העדיפה על פני עקירת השן.

הצלת השן עלולה להיות משימה מורכבת, בעיקר כאשר מדובר בתעלות שן בעלות מבנה מורכב וקשה לעבודה. טיפולי שורש הם תחום התמחותנו במרפאת המומחים, יש לנו את הידע, הניסיון והציוד המתקדם ביותר לצורך ביצוע טיפול מוצלח והצלת השן. אנו מזמינים אתכם אלינו למרפאה, כאן תוכלו לקבל את הטיפול הטוב ביותר

גלילה למעלה