איך לבחור מומחה לטיפולי שורש

איך לבחור מומחה לטיפולי שורש

טיפולי שורש הם טיפולים מורכבים הדורשים מיומנות רבה וציוד מיוחד. מבנה השיניים ותעלותיהן יכול להקשות מאוד על הטיפול. ובעוד הטיפול קשה ומורכב, אסור לנו לשכוח את חשיבותו. אם אתם נזקקים לטיפול שורש זה אומר שהעששת הגיעה למוך השן וישנה סכנה שתאבדו את השן ותזדקקו לעקירה. הצלת השן היא משימה חשובה ולא רק בגלל ההיבטים האסתטיים. האלטרנטיבה לטיפול שורש ושיקום השן היא עקירה והכנסת שתל, אך פתרון זה שעשוי להיות אסתטי – אינו הפתרון האידאלי. שתלים אינם עוצרים את הנזק הנגרם והשינויים הנגרמים ללסת לאחר עקירה. שתלים אף הם מועדים לזיהום סביבם ופגיעה בעצם האוחזת אותם וכיום הנטיה ברפואת השיניים המודרנית היא תמיד להעדיף את השן שכבר קיימת בפה ולעשות על מאמץ לשמרה. ברור שאנו רוצים שטיפול השורש יצליח להשאיר את השן בפה לאורך שנים רבות ועלינו לבחור בקפידה את רופא/ת השיניים המבצע את הטיפול.

איך לבחור רופא שיניים לצורך טיפול שורש

רופא מומחה – הדבר הראשון שצריך להקפיד עליו הוא רופא מיומן בתחום טיפולי שורש. כל רופא המסיים בית ספר לרפואת שיניים ועומד בהצלחה בבחינות הממשלתיות רשאי לבצע את כל סוגי הטיפולים, לרבות טיפול שורש.
שימו לב כי גם ברפואת שיניים קיימות התמחויות בדומה לרפואה כללית. כפי שקרדיולוג מתמחה בטיפול באיבר ספציפי – הלב, כך גם מומחה לטיפולי שורש מומחה בטיפול באיבר ספציפי- מוך השן.
ההתמחות היא 4 שנות לימוד פרקטיקה נוספות המיועדות לטיפולי שורש בלבד.
הייתי מוותרת- (כלומר רופא שבמסגרת לימודי הרפואה התמחה בתחום האנדודנטיה, טיפולים המתמחים במוך השן. ברמת העיקרון כל רופא שיניים יכול לבצע טיפול שורש, אך רמת המומחיות שלו נמוכה ובהתאם לכך התוצאות. טיפולי שורש עשויים להיות טיפולים מורכבים מאוד ועל פי הסטטיסטיקות אחוזי ההצלחה אצל רופא מומחה גבוהים מאוד ועומדים על כ 90%. לעומת זאת אחוזי ההצלחה אל רופאי שיניים רגילים עומדים על כ 70%-80%.)

רמת הניסיון – לימודי רפואת השיניים לבדם אינם מספיקים. ישנו הבדל בין רופא שזה עתה סיים את לימודיו, לבין מומחה אשר במשך שנים מבצע טיפולי שורש על בסיס יום יומי. ניסיון הוא תמיד יתרון, ברפואת שיניים וטיפולי שורש, כמו גם בכל תחום אחר.

יחס אישי ואכפתיות – כמובן שאסור להתפשר על המקצועיות והניסיון, אך כאשר בוחרים בין רופא זה לאחר בהחלט חשוב לתת תשומת לב לתחושות הבטן. היחס האישי והאכפתי של הרופא/ה והכימיה האישית שאתם מרגישים אולי לא ישפיעו על הצלחת הטיפול, אך בכל זאת יעניקו לכם חווית טיפול נעימה יותר.

איך לבחור מומחה לטיפולי שורש. טיפול שורש עם גז צחוק טיפול שורש עם גז צחוק

שימוש בגז צחוק – לא כל רופא שיניים מוסמך לטפל בגז צחוק, אך גם לא כל אחד נזקק לגז צחוק. במידה ואתם זקוקים לטיפול שורש, אך סובלים מחרדות (דבר שכיח אצל אנשים רבים) השימוש בגז צחוק יכול להקל עליכם ולסייע לכם לעבור את הטיפול בצורה נעימה ולא כחוויה טראומטית. אל תחשבו שרק ילדים נזקקים לגז צחוק, מבוגרים רבים מבקשים זאת. אם זה המקרה שלכם, חשוב לחפש מומחה לטיפולי שורש אשר הוסמך להשתמש בגז צחוק.

ישנם עוד שיקולים פרקטיים שתצטרכו להפעיל, אך אלו הם אינם שיקולים ברומו של עולם, פשוט תוצאה של הנסיבות. מן הסתם תעדיפו רופא שיניים אנדודנט הנמצא באזור, הרי לא תיסעו מחדרה לאשדוד בשביל טיפול שיניים. כמו כן תרצו רופא/ת שיניים אשר זמין לקבוע תורים בימים ובשעות אשר נוחות לכם.
אצלנו במרפאת המומחים לטיפולי שורש מתקיימים טיפולים לאורך רוב ימות השבוע בשעות מגוונות ונוחות

גלילה למעלה