כמה עולה טיפול שורש

תוכן העניינים

כמה עולה טיפול שורש

כאב חד הופיע בשן, נבדקתם אצל רופא השיניים ונאמר לכם שיש צורך לבצע טיפול שורש. מבחינה רפואית המשמעות של זה היא שחיידקי העששת הגיעו למוך השן, שם ישנן רקמות עצביות, וזהו הגורם לכאב. אך לא רק כאב הוא הבעיה, השן שלכם נמצאת בסכנה. עכשיו רק נשאלת השאלה כמה עולה טיפול שורש.

לכל דבר בחיים יש מחיר, ולכן לפני שאנו ממהרים לפתוח את הארנק אנו עורכים בדיקות והשוואות. אם נבדוק ונשווה על מנת למצוא את הפתרון הזול ביותר, זה יגמר ברע, בעיקר אם מדובר בטיפול שורש ונושאי בריאות. חשוב לבדוק ולהשוות, אך ישנם שיקולים נוספים שצריך לקחת בחשבון. השאלה כמה עולה טיפול שורש היא בהחלט שאלה חשובה ולגיטימית, אך אסור לנו לשים את הדגש אך ורק על נושאי המחיר.

טיפול שורש, אפשר לוותר?

אולי טיפול שורש הוא סתם דבר יקר ואפשר לוותר? לא! לא רק שאי אפשר לוותר על טיפול שורש, גם לא מומלץ לדחות את הטיפול. כאשר העששת מגיעה למוך השן ישנה סכנה ממשית לאיבוד השן. לאיבוד השן ישנן השלכות מרחיקות לכת על בריאות הפה, ולא רק מבחינה אסתטית. עדיף לשאת בעלויות טיפול השורש, אחרת תזדקקו לשתלים יקרים ופרוצדורות מורכבות אשר בהחלט יש להן עלויות כספיות.

חשוב להבין עד כמה הפרוצדורה של טיפול שורש חשובה לצורך שיקום הפה. טיפול שורש מסיר את כל זיהום העששת שחדר למוך השן ומשם עלול להמשיך לעצמות הלסת ולגרום לפגיעה קשה בפה, דבר אשר יגרור עבודות שיקום יקרות וממושכות. אל תזלזלו בטיפול השורש.

טיפולי שורש זולים

כמו בכל תחום- קיים טווח מחירים גם לטיפולי השורש. חשוב לבדוק ולהשוות אבל חשוב גם לזכור: טיפול שורש הוא טיפול רפואי לכל דבר ועניין. זהו טיפול מסובך הדורש ידע, מיומנות, ניסיון ולא פחות מאלה- מיכשור וציוד מתקדמים המביאים להצלחתו. לחיסכון כספי יש לעיתים מחירים בטווח הארוך
הייתי מוותרת(אם תרצו טיפולי שורש זולים, תוכלו למצוא אותם אצל רופאי שיניים ללא התמחות באנדודנטיה. הם יודעים לעשות טיפולי שורש אך זהו אינו תחום ההתמחות שלהם ולכן הם מציעים אותם במחירים מעט זולים יותר מאשר רופאים מומחים לטיפולי שורש. היתרון הוא חיסכון במחיר, אך סיכויי ההצלחה נמוכים יותר). כי במידה וטיפול שורש לא בוצע כראוי יש לבצע חידוש טיפול שורש, דבר אשר יביא לעלויות נוספות. חידוש טיפול שורש הוא בדרך כלל יקר יותר.

מכיוון שטיפול שורש הוא לא סתם עוד סתימה, אלא הניסיון האחרון להציל את השן, מומלץ להימנע מטיפולי שורש זולים. מוטב לשלם קצת יותר ולעשות את הטיפול אצל רופא/ת שיניים בעלי התמחות בטיפולי שורש.

אם חשבתם שטיפול אצל רופא שיניים רגיל, כלומר רופא שאין לו התמחות בטיפולי שורש, יחסוך לכם סכומים אדירים, אז כדאי שתבדקו היטב. פערי המחירים אינם גדולים ועל מנת להשיג תוצאות בטוחות יותר מוטב לפנות לרופא מומחה.

טיפול שורש מחיר

על פי הסטטיסטיקה, המחיר לטיפול שורש אצל רופא מומחה נע בדרך כלל בטווח של 2600-3500 שקלים, בתלות במורכבות הטיפול וכ 3000-4000 שקלים עבור חידוש טיפול שורש. על מנת לקבוע את עלות הטיפול מבוצעת בדיקה יסודית, כולל שימוש בהדמיית רנטגן ועזרים טכנולוגיים על מנת לאבחן את אופי הטיפול הנדרש ועלות הטיפול. פגישת אבחון שכזו עולה 400 שקלים, ועלותה מתקזזת עם עלות הטיפול.

גלילה למעלה